- Lotnisko położone jest w odległości 10 km w kierunku 300o GEO od centrum miasta stołecznego Warszawy.
- Jako punkt odniesienia lotniska (ARP) przyjęto środek Głównej Drogi Startowej (GDS).
- Koordynaty geograficzne punktu odniesienia lotniska określone w światowym systemie geodezyjnym 1984 - WGS - 84 wynoszą:
- 52o 16 09,06 N 020o 54 25,98 E
- undulacja geoidy: w ARP lotniska=31.32, w THR 10R=31.29, w THR 28L=31.30.
- Temperatura odniesienia +19o C
- Elewacja lotniska wynosi 107,2 m AMSL. Natomiast w odniesieniu do progów GDS i PDS (trawiasty) wygląda to następująco:
Oznaczenie Drogi Startowej RWY | Kierunek geograficzny i magnetyczny | Współrzędne progów pasa THR | Poziom progów i najwyższy punkt strefy przyziemienia na pasie z podejściem precyzyjnym |
---|---|---|---|
Główna Droga Startowa | |||
10R | 102° GEO 098° MAG | 52° 16 13,63 N 020° 53 52,49 E | 104,6 m AMSL |
28L | 282° GEO 278° MAG | 52°16 04, 48 N 020°54 59,47 E | 107,2 m AMSL |
Trawiasta Droga Startowa | |||
10L | 102° GEO 098° MAG | 52°16 16,4 N 020°54 08,5 E | 104,3 m AMSL |
28R | 282° GEO 278° MAG | 52°16 09,4 N 020°55 00,0 E | 106,4 m AMSL |
Charakterystyka przedpola lotniska:
- Od północy osiedle Chomiczówka z zabudową wielorodzinną oraz licznymi zakładami w tym Huta ALCELOR MITTAL WARSZAWA.
- W płn./zach. części lotniska znajduje się nieczynne wysypisko odpadów komunalnych Radiowo o wysokości 84 m (AGL).
- Od zachodu i płd./zach. park krajobrazowy Bemowo.
- Od południa w odległości około 100 m osiedle domków jednorodzinnych Boernerowo.
- W płd./wsch. części lotniska znajdują się zabudowania MSWiA, MON oraz zabudowa wielorodzinna osiedla Bemowo.
- Od wschodu osiedle Bemowo oraz centrum usługowo-handlowe i rekreacyjne.
- Od płn./wsch. w odległości około 1 km od granicy lotniska znajduje się osiedle Piaski z zabudową wielorodzinną.
Lotnisko Warszawa-Babice posiada dwie drogi startowe:
- Główna Droga Startowa (GDS) - o długości 1301 m i szerokości 90 m wykonaną z betonu o grubości 25 cm;
- Pas Drogi Startowej - o wymiarach 1000 x 150 m, położony wzdłuż Głównej Drogi Startowej (GDS) po jej północnej stronie w odstępie 30 m, zadarniona na podłożu piaszczystym pokrytym cienką warstwą czarnoziemu, wykorzystywana głównie przez lotnictwo sportowe oraz jako zapasowa dla Głównej Drogi Startowej.
Oznaczenie oraz ogólne informacje zawierające wymiary kierunek rzeczywisty, typ nawierzchni oraz zabezpieczenie wydłużonego startu zamieszczone są w poniższej tabeli:
Oznaczenie Drogi Startowej RWY | Kierunek geograficzny i magnetyczny | Wymiary RWY (m) | Klasyfikacja nośności nawierzchni RWY | Wymiary pasa drogi startowej |
10R | 102° GEO 098° MAG | 1301 x 90 | beton 10/R/B/X/U | beton/trawa 1421 x 155 |
28L | 282° GEO 278° MAG | 1301 x 90 |
Główna Droga Startowa posiada czołowe pasy bezpieczeństwa o wymiarach 60m x 115 m oraz boczne pasy bezpieczeństwa o szer. 15 m po północnej stronie i 50 m po południowej stronie od krawędzi betonu.
Wszystkie operacje (lądowania/starty) statków powietrznych wykonywane są z wykorzystaniem Głównej Drogi Startowej (GDS) lub Pasa Drogi Startowej (PDS).
Śmigłowce mogą startować i lądować z/na progu "10" GDS.
Deklarowane rozporządzalne długości TORA, TODA, ASDA, LDA:
Dla GDS
RWY | TORA (m) | TODA (m) | ASDA (m) | LDA (m) |
10R | 1301 | 1301 | 1301 | 1301 |
28L | 1301 | 1301 | 1301 | 1301 |
Drogi kołowania:
1. Po północnej stronie dróg startowych znajduje się droga kołowania bez nawierzchni sztucznej (naturalna, wzmocniona) dla statków powietrznych kodu A o szerokości 7,5 m i długości całkowitej 600 m.
2. Po południowej stronie dróg startowych znajdują się drogi kołowania (załącznik nr 1). Wykonane są z PCN 10/R/B/X/U o grubości 25 cm. Ogólna długość dróg kołowania wynosi 3500 m, a szerokość 18 m.
3. Drogi kołowania (DK) na lotnisku Warszawa-Babice oznakowano następująco (zał. nr 1)
1) droga kołowania Alfa „A1 i A2” – odchodząca skośnie od środkowej części DS do hangaru nr 5 (obiekt nr 23),
2) droga kołowania Bravo „B1 i B2”- odchodząca prostopadle w lewo i w prawo od progu „10” DS do drogi kołowania „D1”,
3) droga kołowania Charlie „C”– odchodząca prostopadle od progu „28” DS do DK „D2”. DK „C” jest wyłączona z użytkowania.
4) droga kołowania Delta „D1 i D2” położona równolegle do DS, pomiędzy DK „B2” a DK „C” przecięta DK „A”. DK „D2” – jest wyłączona z użytkowania.
5) Droga kołowania Echo „E1” odchodząca prostopadle od północnego skraju DK „B1”, równoległa do PS i skręcająca w lewo do hangarów LPR na wysokości tych hangarów.
6) Droga kołowania Foxtrot „F1” bez nawierzchni sztucznej (naturalna trawiasta), dla statków powietrznych kodu A o szer. 10 m i dł. całkowitej 650 m, łącząca skrzyżowanie DK –D1, D2, A1, A2, biegnąca skośnie do północnego krańca DK Charlie.